Ik heb een tijd geleden een bijscholing gevolgd. Waar kan ik mijn attest van deelname vinden?

Heb je recent een bijscholing gevolgd en wil je voor deze bijscholing een attest van deelname bekomen? Dat kan! Het Dynamo Project maakt echter zelf geen attesten van deelname meer op, maar bezorgt wel alle noodzakelijke info aan Sport Vlaanderen, die de attesten van deelname digitaal beschikbaar maakt via je “MijnVTS”-account. Alle attesten van deelname aan gevolgde opleidingen van het Dynamo Project sinds 2011 zijn ondertussen online beschikbaar via de website van Sport Vlaanderen.

Het is dus belangrijk om een "MijnVTS"-account te hebben. Heb je nog geen “MijnVTS”-account? Registreer je dan snel éénmalig via deze link. Smartphone- of tabletgebruikers (Android of IOS) kunnen zich ook via de "Vlaamse Trainersschool"-app registreren en het overzicht van hun gevolgde bijscholingen raadplegen. De app is gratis te downloaden via de Appstore (iOS) of de Play Store (Android). Als je jezelf registreert vóór aanvang van de bijscholing, dan zal je attest in de loop van de maand volgend op die van de bijscholing automatisch verschijnen onder "MijnVTS".

Om je attest te kunnen downloaden via de website van Sport Vlaanderen, moet je dus enkele eenvoudige stappen volgen die je hieronder kan terugvinden.

  1. Surf naar de VTS-website van Sport Vlaanderen.
  2. Hier moet je kiezen:
    • Als je al een account hebt, klik je op ‘Meld je aan’. Vul je gebruikersnaam en wachtwoord in en klik op ‘Meld je aan’.
    • Als je nog geen account hebt, klik je op ‘Registreer je’. Vul het registratieformulier in en log je daarna in.
  3. Nu krijg je normaalgezien op de VOTAS-pagina een overzicht te zien van je gevolgde opleidingen, modules en bijscholingen, telkens met je attest als downloadbare/afdrukbare pdf.
    • Het kan zijn dat je attest nog niet zichtbaar is. Heb je jezelf pas ruim na de bijscholing geregistreerd? Neem dan even contact op met Sport Vlaanderen via ann.lavens@sport.vlaanderen.

Ter info: je gebruikt best Internet Explorer of Mozilla Firefox. De browsers Google Chrome en Apple Safari (die laatste vooral in combinatie met Mac) durven nog problemen te vertonen... Ook kunnen adblockers  of andere veiligheidstoepassingen in je browser verhinderen dat je attest (als pop-up-scherm) geopend wordt. Deze instelling kan je meestal wijzigen via de icoontjes op de adresbalk in die browser.