Infosessie “Wat is de meerwaarde van sociale media voor je sportclub?”

Inhoud infosessie

Het wereldwijde web is ondertussen een volgroeide twintiger. En vandaag zijn zo goed als alle sportclubs en hun leden aanwezig en actief op minstens één sociaal platform: Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat… De voordelen zijn gekend: sociale media vormen misschien wel het interessantste onderdeel in de communicatiestrategie van je sportclub; niet alleen voor externe visibiliteit, maar ook voor interne communicatie.

Zo kan je sportclub via sociale media potentiële leden en vrijwilligers bereiken, interessante informatie van andere organisaties opvolgen en delen en de reeds bestaande communicatiekanalen versterken. Het kan zelfs je sponsorinkomsten beïnvloeden! Actief zijn op sociale media vergt natuurlijk wel inspanningen van je sportclub, maar nog belangrijker is dat je het juist inzet. Je wilt je inspanningen uiteraard beloond zien.

Het grote misverstand is dat sociale media onze manier van communiceren drastisch heeft veranderd. Maar niets is minder waar: het is na de magazines, telefoon, tv, fax en e-mail gewoon de volgende tool waarmee we communiceren. Dus wat betekent sociale media anno 2016? In deze sessie krijg je inzicht in het sociale media landschap en leer je vooral hoe Facebook een sterke meerwaarde is voor je sportclub.

In deze sessie krijg je een zicht op de meerwaarde van sociale media, en in het bijzonder Facebook, voor je club.

Doelpubliek

Deze infosessie is gericht op personen die twijfelen om met sociale media voor hun sportclub aan de slag te gaan. De infosessie kan verschillende vormen aannemen, afhankelijk van de wensen van de aanvrager: puur vraag en antwoord, een inspiratiesessie aan de hand van verschillende voorbeelden…

Duur

Deze infosessie duurt ongeveer 45 minuten à 1 uur.

Min. aantal deelnemers

Minimum: 20 deelnemers.

Praktisch

  • Lokaal met 1 pc en beamer, scherm voor de docent.
  • De aanvrager zorgt voor accommodatie, ontvangst en catering.

Kostprijs

Deze infosessie kost 250 euro, ongeacht het aantal deelnemers.