Bijscholing "Sociale media voor je sportclub – Facebook op niveau van kenners"

Inhoud bijscholing

Het wereldwijde web is ondertussen een volgroeide twintiger. En vandaag zijn zo goed als alle sportclubs en hun leden aanwezig en actief op minstens één sociaal platform: Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat… De voordelen zijn gekend: sociale media vormen misschien wel het interessantste onderdeel in de communicatiestrategie van je sportclub; niet alleen voor externe visibiliteit, maar ook voor interne communicatie.

Zo kan je sportclub via sociale media potentiële leden en vrijwilligers bereiken, interessante informatie van andere organisaties opvolgen en delen en de reeds bestaande communicatiekanalen versterken. Het kan zelfs je sponsorinkomsten beïnvloeden! Actief zijn op sociale media vergt natuurlijk wel inspanningen van je sportclub, maar nog belangrijker is dat je het juist inzet. Je wilt je inspanningen uiteraard beloond zien.

Sociale media hebben ervoor gezorgd dat je transparanter (iedereen leest mee) en relevanter (het succes van de boodschap hangt af van het al dan niet verder delen door de lezers) moet communiceren. In deze bijscholing krijg je inzicht in het sociale media landschap en leer je vooral hoe Facebook een sterke meerwaarde is voor je sportclub.

Deze sessie is ideaal voor jou als je overtuigd bent dat sociale media een belangrijk deel van je communicatie- en marketingaanpak is of moet zijn.

Je krijgt een antwoord op volgende vragen:

  • Hoe gebruik je een Facebook-pagina op een efficiënte en doeltreffende manier.
  • Wat post je best en wat is de beste manier? Foto, tekst, video, links…?
  • Hoe vaak en wanneer moet je iets posten?
  • Hoe beheer je Facebook binnen de club, en wie doet dat best?

Er wordt voor elke deelnemer een pc voorzien, zodat je tijdens de sessie aan de slag kan.

Doelpubliek

Deze sessie is gericht op personen die enige kennis hebben over Facebook. Heb je zelf een Facebookpagina en post je af en toe iets op een fanpagina? Dan behoor jij tot het doelpubliek voor deze bijscholing. Je kan je specifieke vragen vooraf via een formulier aan de lesgever doorgeven.

Duur

Deze bijscholing duurt ongeveer 3 uur (inclusief pauze).

Min aantal deelnemers

Streefcijfer: 20 deelnemers. Absoluut minimum: 15 deelnemers

Praktisch

  • PC - lokaal met 20 pc’s voor de deelnemers, 1 pc en beamer, scherm voor de docent. Laat de deelnemers zeker zelf geen laptop of tablet meebrengen; de lesgever voorziet tijdens de bijscholing namelijk géén tijd om in te gaan op technische problemen met het toestel of de internetverbinding.
  • Internetverbinding voor alle pc’s
  • De aanvrager zorgt voor accommodatie, ontvangst, catering en afdrukken aangeleverd lesmateriaal.
  • De aanvrager zorgt voor de promotie van de bijscholing en ontvangst van het inschrijvingsgeld.
  • Inschrijvingen kunnen via een online inschrijvingsformulier op de site van het Dynamo Project verlopen (de aanvrager krijgt een bevestiging van iedere inschrijving).
  • Dynamo Project factureert totaalbedrag naar de aanvrager.
  • Tenzij de aanvrager anders aangeeft, verstuurt het Dynamo Project voor de bijscholing een herinneringsmail en na de bijscholing de attesten samen met een link naar het evaluatieformulier naar alle deelnemers.

Kostprijs

Voor deze bijscholing gelden volgende tarieven:

Deelnemer

Deelnameprijs

Bestuurder sportclub aangesloten bij een erkende federatie, medewerker erkende federatie12,5 euro
Bestuurder sportclub aangesloten bij een niet-erkende federatie, medewerker niet-erkende federatie of anderen30 euro
Sportfunctionaris20 euro