Bijscholing "Sociale media voor je sportclub – Facebook op expertniveau"

Inhoud bijscholing

Het wereldwijde web is ondertussen een volgroeide twintiger. En vandaag zijn zo goed als alle sportclubs en hun leden aanwezig en actief op minstens één sociaal platform: Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat… De voordelen zijn gekend: sociale media vormen misschien wel het interessantste onderdeel in de communicatiestrategie van je sportclub; niet alleen voor externe visibiliteit, maar ook voor interne communicatie.

Zo kan je sportclub via sociale media potentiële leden en vrijwilligers bereiken, interessante informatie van andere organisaties opvolgen en delen en de reeds bestaande communicatiekanalen versterken. Het kan zelfs je sponsorinkomsten beïnvloeden! Actief zijn op sociale media vergt natuurlijk wel inspanningen van je sportclub, maar nog belangrijker is dat je het juist inzet. Je wilt je inspanningen uiteraard beloond zien.

Sociale media hebben ervoor gezorgd dat je transparanter (iedereen leest mee) en relevanter (het succes van de boodschap hangt af van het al dan niet verder delen door de lezers) moet communiceren. In deze bijscholing krijg je inzicht in het sociale media landschap en leer je vooral hoe Facebook een sterke meerwaarde is voor je sportclub.

Deze sessie is ideaal voor jou als je overtuigd bent dat sociale media een belangrijk deel van je communicatie- en marketingaanpak is of moet zijn.

Je krijgt een antwoord op volgende vragen:

  • Hoe krijgen we meer fans? (Of hoe zorgen we dat al onze leden alvast fan worden?)
  • Hoe krijgen we meer betrokkenheid (reacties, delen, vind-ik-leuks) en kan je dat opvolgen?
  • Hoe betrekken we (potentiële) partners en sponsors op Facebook en kan je dat opvolgen?
  • Is het slim of nuttig om met betaalde advertenties te werken?
  • Welke uitgebreide functionaliteiten biedt Facebook?

Er wordt voor elke deelnemer een pc voorzien, zodat je tijdens de sessie aan de slag kan.

Doelpubliek

Deze sessie is gericht op personen die veel ervaring hebben met Facebook. Heb je veel ervaring met het beheren van fanpagina’s op Facebook, maar wil je het onderste uit de kan halen? Dan behoor jij tot het doelpubliek voor deze bijscholing. Je kan je specifieke vragen vooraf via een formulier aan de lesgever doorgeven.

Duur

Deze bijscholing duurt ongeveer 3 uur (inclusief pauze).

Min aantal deelnemers

Streefcijfer: 20 deelnemers. Absoluut minimum: 15 deelnemers

Praktisch

  • PC - lokaal met 20 pc’s voor de deelnemers, 1 pc en beamer, scherm voor de docent. Laat de deelnemers zeker zelf geen laptop of tablet meebrengen; de lesgever voorziet tijdens de bijscholing namelijk géén tijd om in te gaan op technische problemen met het toestel of de internetverbinding.
  • Internetverbinding voor alle pc’s
  • De aanvrager zorgt voor accommodatie, ontvangst, catering en afdrukken aangeleverd lesmateriaal.
  • De aanvrager zorgt voor de promotie van de bijscholing en ontvangst van het inschrijvingsgeld.
  • Inschrijvingen kunnen via een online inschrijvingsformulier op de site van het Dynamo Project verlopen (de aanvrager krijgt een bevestiging van iedere inschrijving).
  • Dynamo Project factureert totaalbedrag naar de aanvrager.
  • Voorafgaand aan de bijscholing wordt in overleg besproken wie de herinneringsmail verstuurt naar de deelnemers. Achteraf verstuurt het Dynamo Project naar de aanwezigen een mail met o.a. een link naar een evaluatieformulier en info over het attest van deelname.

Kostprijs

De uiteindelijke kostprijs voor de bijscholing wordt berekend op basis van het aantal aanwezigen en de deelnameprijs die geldt per persoon. Die tarieven vindt je hier.