Sportmarketing
Inhoud bijscholing
Heeft je club een geschikt aanbod dat aansluit bij de wensen van de verschillende doelgroepen (sporters, supporters, vrijwilligers…)? Via de tools van de sportmarketing kan je club een marketingstrategie uitwerken (de 5 P’s: product, promotie, prijs, plaats en personeel) om meer waarde te creëren voor haar doelgroepen en zo de vooropgestelde doelstellingen zoals sportieve prestaties, medewerking van supporters, sympathisanten en vrijwilligers of aantrekken van sponsors te realiseren. Het werken met de digitale en sociale media kan hierbij een belangrijke troef zijn.
Duur
Deze bijscholing duurt ongeveer 3 uur (inclusief pauze).
Min aantal deelnemers
Streefcijfer: 20 deelnemers. Absoluut minimum: 15 deelnemers
Praktisch
- Lokaal met 1 pc en beamer, scherm voor de docent.
- Zaal voor capaciteit van minstens 30 personen (geen maximum aantal deelnemers).
- De aanvrager zorgt voor accommodatie, ontvangst, catering en afdrukken aangeleverd lesmateriaal.
- De aanvrager zorgt voor de promotie van de bijscholing en ontvangst van het inschrijvingsgeld.
- Inschrijvingen kunnen via online inschrijvingsformulier van Dynamo Project verlopen (aanvrager krijgt een bevestiging van iedere inschrijving). Voor bijscholingen aangevraagd door sportfederaties in het kader van de decretale basisopdracht bijscholen van clubbestuurders kan het inschrijvingsformulier van het Dynamo Project niet gebruikt worden.
- Dynamo Project factureert totaalbedrag naar de aanvrager.
- Tenzij de aanvrager anders aangeeft, verstuurt het Dynamo Project voor de bijscholing een herinneringsmail en na de bijscholing de attesten samen met een link naar het evaluatieformulier naar alle deelnemers.
Kostprijs
Voor deze bijscholing gelden volgende tarieven:
Deelnemer | Deelnameprijs |
Bestuurder sportclub aangesloten bij een erkende federatie, medewerker erkende federatie | 12,5 euro |
Bestuurder sportclub aangesloten bij een niet-erkende federatie, medewerker niet-erkende federatie of anderen | 30 euro |
Sportfunctionaris | 20 euro |